Gyerkőceim életkora
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Kids Birthday tickers
Lilypie Fifth Birthday tickers

2017. szeptember 19., kedd

Nyár vége és évkezdés

A sűrűjén már szerencsésen túl vagyunk. Gondoltam ideje valami életjelet adnom.
Hát mit ne mondjak, elég kemény, hosszú nyaram volt. Bevallom számoltam a heteket és a napokat. Több dolog is hozzáadta a magáét ahhoz, hogy az egyik legnehezebb nyaramat tudhatom a magam háta mögött. Egyrészt nehéz volt az öt gyerek itthon. Igyekeztünk minél több táborba, ide-oda, nagyszülőkhöz küldeni őket, hogy ne legyen mind egyszerre itthon. Aztán Lacika hihetetlenül kemény dió, tehát nagyon nehéz mellette bármit csinálni. Szerencsére a két nagyfiam derekasan kivette a részét Lackó pesztrálásából. Viktor idén 1 hetet töltött velünk a nyár alatt. Nagyon kevés volt. A melója meg irtóra leszívja és elszívja minden idejét, erejét. Nagyon keveset láttam/láttuk. Nem igazán volt olyan időszak a nyárban, amikor kicsit én is kikapcsolhattam volna. Ráadásul valahogy az anyagi helyzetünk is úgy alakult, hogy iszonyúan ki voltunk számolva, nem fért bele semmi extra, hogy felpakolom a gyerekeket és csapunk egy görbe napot, vagy nagy hamburgerezést, vagy elmegyünk Tropicáriumba mind, vagy kicsit lazábban költekezünk. Ültünk otthon és tervezett menü szerint ment a kajálás. Úgyhogy teljesen érthető asszem, hogy a nyári vírusok mellett, amit hol az egyik, hol a másik gyerek kapott el, végül én is megfertőződtem és addig húztam vontam magam a víruskámmal vagy 10 napig, míg végül egy frankó tüszősmandula gyulladásba csúszott át a betegség. Szerencsére a mamával még nyár közepén megbeszéltem, hogy utolsó héten jöjjön el hozzánk, segítsen, mert egyedül nem tudom összekészíteni a két nagyot Pannonhalmára. Az utolsó hetet lázas betegen kezdtem. Tuti benne volt az is, hogy tudtam, jön a mama, vagyis a felmentő sereg és kicsit leszakad rólam pár teher. Már napok óta azt álmodtam, hogy ott kéne lenni Pannonhalmán és a fiúknak még nincsen összepakolva. Végül szerencsére minden jól alakult, szép lassan én is összeszedtem magam, a mama rengeteget segített, nélküle nem ment volna az évkezdés. Lackóval nagyon összebarátkoztak, ezek a sztárfotók készültek róluk:
 

Igyekeztem az évkezdés pillanatait is megörökíteni. Mutatom a képeket, amiket suttyomban csináltam:

Marika és Karcsi az első nap. Évnyitóra mentek, utána csak 3 órát tartottak nekik.

Kis Miki a nagy Pannonhalmán. Egy pont ugyanilyen beállítású kép van Matyiról is, de az a telefonomon.

És itt búcsúzik a legkisebb és a legnagyobb. Utána Matyit is kocsiba tettük és elköltöztettük.

Azóta volt már minden. Szülői értekezletek, szülői látogatás, renegeteg beszerzendő, elintézendő dolog, de lassanként a végére érek. Még Matyi x-naplójával vergődök, meg a Szent Imre-pályázattal. Remélem ez utóbbiról nem csúszunk le, holnap van a postázási határidő. Marika jól érzi magát a suliban, néha szeretne itthon maradni, aludni egy nagyot. Tegnap kellett először beszélnem a tanító nénivel, hogy Marika kérése az, hogy ne Máriának hívják, mert azt nem szereti. Karesz készül a Kockaversenyre, ami októberben lesz. Apja már regisztrált a neten, több számban is indul a gyerek, teljesen komolyan veszi. Miki remekül érzi magát Pannonhalmán, hamar lettek barátai, alig telefonál. Matyi is visszarázódott a kupacos életbe.

De van még más képem is. Itt Matyi fiam betöltötte a 16. évét. Hihetetlen, hogy ilyen nagy már. Természetesen tiramisut rendelt. Mután mondtam, hogy képtelen vagyok megcsinálni, mert ezer dolgom van és Laci ott lógott rajtam, megfogta a legkisebbet, babakocsiba rakta és elvitte sétálni 1 órára. Azalatt én vígan megcsináltam a tiramisut és összepakoltam a konyhát, beraktam egy mosást és még leülni is volt időm 5 percre! Így este, pont a napján tudtunk ünnepelni. Borotválkozó szettet kért Matyi, mert már szüksége van rá:-DD
 
 

És még hoztam pár képet a legkisebbről, aki nagyon ügyes, hihetetlen örökmozgó, kis akaratgombóc. Feladja a leckét, nagyon sok türelmet kell tanulnom mellette ismét. Egyébként csoda édes, tud tapsolni, direkt köhögni, hogy mondjam, hogy kuc-kuc, direkt tüsszögni, hogy mondjam, hogy tüszke-prüszke. Tud már pá-pát inteni. Este szopi után legördül a párnáról, amin szoptatom és mondja, hogy pá-pá, vagyis menni kell integetni a nagyoknak. Így búcsúzik minden este. Két napja tudja, hogy tolatva kell lemászni az ágyról. Felmászni még szerencsére nem tud. Van járókája, amiben üvölt. És végre van rács a lépcsőnél, mert folyton ott kutyálkodott. Szeret enni, de időt nagyon nehezen szakít rá:-D
 

Ja, és belevágtam és sikeresen végigcsináltam a Simonfi Ági féle 30 napos bikiniforma-kihívást. Szebbnek, fittebbnek érzem magam. Rendbejött a térdem, jobb klasszisokkal a hátam. Kicsit vékonyodtam pár helyen (bár kajálással asszem bőven ellensúlyozom), de leginkább szebbnek érzem magam és ruganyosabbnak. Most folytatom. Egy héten legalább 5-6 alkalommal tornáztam, nagyon megszerettem.

Persze hímzek is, néha-néha. Nem sok időm van rá. Kész a MillHill Latte-ja. Mjd mutatom legközelebb, már fotóztam (jó bénán). Elkezdtem egy újabb képet, Viktor választotta a tervek közül, hogy most az jöjjön. Horgolni most nem horgolok, áll a takaróm sajnos. Be kéne fejezni...

13 megjegyzés:

  1. A szeptember az kutya nehéz!!!!egítség nélkül nem megy. Milyen fiatal nálatok is a Mama! :) Minden anyukának szüksége lenne folyamatosan egy dadára,aki besegít a gyerekeknél és a háztartásba. Régen így volt, ez ,ami most van, ez nem igazán jó,bár a 3 év GYES meg fontos....
    Bár nem akartam másképpen,mégis teljesen kipurcantam a 9 év alatt a gyerekek mellett -sajnos.
    Ez a Simonfi Ági féle.,ez torna ugye?
    Gyönyörű, tisztaszemű gyerekeid vannak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát igen. Jó túllenni rajta. Szörnyű, de így lemaradunk a perc öröméről, mert csak szeretnénk hátunk mögött hagyni az egészet. Néha tudtaosan próbáltam megállni és figyelni a gyerekeket, hogy lássam, ki hogy éli meg pl. az évkezdést. Anyukám 69 éves lesz pár napon belül. Nagyon csinos szerintem is. És már 10 unokája született, szóval folyton üzemben van valahol. Nyáron volt egyszerre 7 unoka is náluk, akkor én is otthon voltam, szóval az kemény volt nagyon, pedig azt hittem, hogy hozzá vagyok szokva a sok gyerekhez.
      A Simonfi Ági féle torna az meg Pilates. Benne van a bloglistámban is, ha érdekel esetleg. Még anno a 2. gyerkőc után vettem egy dvd-jét, nagyon szerettem tornázni. Ez meg most igazi kihívás volt, és nagyon kellett, hogy egy kicsi időt magamra is szakítsak...
      És köszi, amit a srácaimról írtál.:-D

      Törlés
    2. https://www.agipilates.hu/

      Ez az. Szuper jó!

      Törlés
  2. Hogy megy az idő! Észre sem vesszük is kirepülnek a gyerekek. Addig kell velük töltenünk az időt, amíg lehet.
    Az enyémek is kétfelé mentek, a fiam már nem jön haza minden hétvégén (igaz, az egyetem alatt is már egyre ritkábban jött), mert kezdi építeni a saját életét és ez így is van jól. A lányom még egyelőre hétvégenként hazajön. Ki tudja meddig? Én most kezdem érezni a hiányukat, pedig volt, hogy arról álmodoztam, milyen jó lesz, amikor csend lesz itthon. Nem olyan jó...

    Gratulálok a kitartásodhoz, ami a tornát illeti, én még a gerinctornát is abbahagytam, mert oda van a bal vállam, és nem akar javulni. Félő, hogy ezeket a gyakorlatokat sem tudnám megcsinálni, amiről Ági edzése szól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, már egyik gyerkőcöd sincs otthon? Gondolom milyen furcsa érzés lehet. Tényleg elképzelhetetlen nekem, hogy egyszer csend lesz...

      Tornázz! Mindenképp! Mert csak beköt a vállad még jobban. Gyógymasszőr, gyógytornász mit mond a válladra? Ha a hímzést letennéd egy időre? Nekem akkor pl. teljesen rendbejöttek a csuklóim. És most is egész jók, mert bár Lackót cipelem sokat, de alig-alig hímzek.

      Törlés
  3. Tényleg nagyon gyorsan múlik az idő ! Olyan hamar nőttek a gyerekeid ! Gratulálok Matyinak ! Komoly kor a 16 év ! :-) Mindíg csodáltam az erődet, amivel irányítod a családod, és még marad időd, energiád magadra is néha-néha ! Csodás a szervezőkészséged ! Lacika nagyot nőtt :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Na hát az erőmet ne csodáld. Épp megint dögrováson vagyok. Három hét telt el az előző betegségem óta és nincs is tél! Nagyon gáz! Most aludtam és pihentem 3 napot hála Viktor segítségének. Remélem rendbejövök teljesen és újult erővel vetem bele magam a hétköznapok forgatagába.

      Törlés
  4. Fu, az évkezdés mindenkinek nehéz, ahol 5 gyerek van ott még nehezebb lehet. Még akkor is ha abból egy nem jár sem oviba, sem suliba :) Vagy lehet pont ezért még nehezebb.

    Lacika irtó cuki a képeken, ez a mosoly amit tud :) nagyon édes!

    A 30 naposba meg tök jó hogy belevágtál. Jövőre én is nekiállok. Ha lesz még ilyen.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az évkezdés szerintem 1 gyerekkel is nehéz. Mert akkor sokkal jobban izgul mindenen az ember. Látom sok anyukán. Mi meg a sok tennivalótól dőlünk ki,ahol sok gyerek van. Aztán biztos majd visszavágynánk ebbe a korszakba, ha már túl vagyunk rajta...

      A 30 napost bármikor elkezdheted!

      Törlés
  5. Nagyon sokfelé kell figyelned, ez nem könnyű, sőt. De jó nézni ezt a sokadalmat.

    VálaszTörlés
  6. De szépek!
    És igen, a nehezén túl vagyunk egyelőre...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! Igen, most karácsonyig kis pihi jön:-D

      Törlés